ΤΠΕ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ


ΧΡΟΝΟΓΡΑΜΜΗ


Φύλλο εργασίας

Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Μουσείου του Λούβρου και ακολουθήστε τον Ντομινίκ Βιβάν στο εργαστήριο του.

http://www.louvre.fr/llv/commun/home.jsp?bmLocale=en


Περιηγηθείτε στο δικτυακό τόπο και ετοιμάστε μια μικρή προφορική παρουσίαση για τις / τους συναδέλφους σας. Αναφερθείτε στη δομή του δικτυακού τόπου, στο κοινό που απευθύνεται, στα μέσα που χρησιμοποιεί. Κάντε μια μικρή προσωπική αξιολόγηση, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Μελέτη περίπτωσης
Κάντε κλικ στο βιβλίο επάνω στο γραφείο και επιλέξτε τον τίτλο The Venus who sprang from the earth.
Παρακολουθήστε το βίντεο ακούγοντας και τον ήχο.

Ποια είναι η υπόθεση; Πότε διεξάγεται;
Με ποια περίοδο της ελληνικής ιστορίας θα το συνδέατε;
Αναφέρετε ένα σχόλιο ως προς την ιστορία και ένα ως προς την κειμενική γλώσσα. Πώς συνδέονται με το παρόν;
Βρείτε μια μελέτη περίπτωσης της αρεσκείας σας που θα μπορούσε να γίνει δραστηριότητα.
(Εχετε 30 λεπτά στη διάθεση σας.)


Φύλλο εργασίας


Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας

http://www.namuseum.gr/wellcome-gr.html

Κάντε κλικ στην «Εκπαίδευση». Περιηγηθείτε στο δικτυακό τόπο και ετοιμάστε μια μικρή προφορική παρουσίαση για τις / τους συναδέλφους σας. Αναφερθείτε στη δομή της ενότητας, στο κοινό που απευθύνεται, στα μέσα που χρησιμοποιεί. Κάντε μια μικρή προσωπική αξιολόγηση, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Από το «Εκπαιδευτικό υλικό» επιλέξτε «Μύρτις ειμί» και ανοίξτε το «Υποστηρικτικό υλικό». Δείτε τις δραστηριότητες της σελίδας 1. Νομίζετε ότι είναι πετυχημένες ή όχι και γιατί;
Διαβάστε τις σελίδες 9 και 10 και σχολιάστε ως προς τη δόμηση του παρελθόντος.

Μελέτη περίπτωσης

Δείτε το αντικείμενο του μήνα στην αριστερή πλευρά της σελίδας και κάντε κλικ στο «Δείτε περισσότερα».
Δείτε όλα τα αντικείμενα του 2011. Σε ποιο θέμα αναφέρονται;
Πώς θα μπορούσαν, όλα ή κάποια από αυτά, να χρησιμοποιηθούν στο μάθημα της ιστορίας, κατά τη γνώμη σας;
Βρείτε μια μελέτη περίπτωσης της αρεσκείας σας που θα μπορούσε να γίνει δραστηριότητα.
(Έχετε 30 λεπτά στη διάθεση σας.)

Φύλλο εργασίας

(Εχετε 30 λεπτά στη διάθεση σας.)
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο

http://www.latsis-foundation.org/gr/18/o_kuklos_ton_mouseion.html

Ασχοληθείτε με την ενότητα «Ο κύκλος των μουσείων και ετοιμάστε μια μικρή προφορική παρουσίαση για τις / τους συναδέλφους σας. Αναφερθείτε στη δομή της ενότητας, στο κοινό που απευθύνεται, στα μέσα που χρησιμοποιεί. Κάντε μια μικρή προσωπική αξιολόγηση, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Μελέτη περίπτωσης
Επιλέξτε έναν οδηγό της αρεσκείας σας και ξεφυλλίστε τον. Σχολιάστε αναφέροντας θετικά και αρνητικά σημεία για τη συγκεκριμένη παρουσίαση στο διαδίκτυο. Κάντε σύγκριση με κάποιον δικτυακό τόπο μεγάλου μουσείου της αρεσκείας σας.
Βρείτε μια μελέτη περίπτωσης της αρεσκείας σας που θα μπορούσε να γίνει δραστηριότητα.




Φύλλο εργασίας
Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο
http://paligenesia.parliament.gr/

Περιηγηθείτε στο δικτυακό τόπο και ετοιμάστε μια μικρή προφορική παρουσίαση για τις / τους συναδέλφους σας. Αναφερθείτε στη δομή του δικτυακού τόπου, στο κοινό που απευθύνεται, στα μέσα που χρησιμοποιεί. Κάντε μια μικρή προσωπική αξιολόγηση, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Μελέτη περίπτωσης
Επιλέξτε
Πίνακας εγγράφων => τόμος 11=> έγγραφο 17. Ποια είναι η υπόθεση του εγγράφου;
Τι ιστορικές, γλωσσικές ή άλλου είδους παρατηρήσεις έχετε να κάνετε;
Πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της ιστορίας, κατά τη γνώμη σας;
Βρείτε μια μελέτη περίπτωσης της αρεσκείας σας που θα μπορούσε να γίνει δραστηριότητα.
(Έχετε 30 λεπτά στη διάθεση σας.)



Φύλλο εργασίας

• Επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο http://www.ancientgreece.co.uk/

Περιηγηθείτε στο δικτυακό τόπο και ετοιμάστε μια μικρή προφορική παρουσίαση για τις / τους συναδέλφους σας. Αναφερθείτε στη δομή του δικτυακού τόπου, στο κοινό που απευθύνεται, στα μέσα που χρησιμοποιεί. Κάντε μια μικρή προσωπική αξιολόγηση, όσο αυτό είναι δυνατόν.
Μελέτη περίπτωσης
Επιλέξτε
Athens => Explore => Law courts => What happens on a day of a trial?
Δείτε και εκτελέστε όλη τη δραστηριότητα.
Ποιες παιδαγωγικές αρχές έχουν χρησιμοποιηθεί;
Τι είδους στόχοι επιτυγχάνονται;

Μπορείτε να την εντάξετε σε κάποιο κεφάλαιο της αρχαίας ιστορίας;
Βρείτε μια μελέτη περίπτωσης της αρεσκείας σας που θα μπορούσε να γίνει δραστηριότητα.
(Εχετε 30 λεπτά στη διάθεση σας.)


«Η μικρασιατική καταστροφή μέσα από διαφορετικές οπτικές»
Ομάδα 1-1° φύλλο εργασίας Εφημερίδα «Μακεδονία» Έλληνες Ανταποκριτές της εποχής

Από την ιστοσελίδα Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Εφημερίδων και Περιοδικού Τύπου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος

http://www.nlg.gr/digitalnewspapers/ns/main.html

1) Να βρείτε τα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας «Μακεδονία» μεταξύ 20 Αυγούστου 1922 και 5 Σεπτεμβρίου 1922 και να καταγράψετε σε ηλεκτρονικό αρχείο
την ημερομηνία - τον 3ασικό τίτλο - εvδεικτικoύc δευτερεύοντες τίτλους
2) Να επιλέξετε 1 φύλλο (αυτό που αναφέρεται στα γεγονότα της Καταστροφής της Σμύρνης, για παράδειγμα 2 ή 3 Σεπτεμβρίου 1922) και αφού
α) εντοπίσετε το βασικό άρθρο και καταγράψετε τον τίτλο του ' β) διαβάσετε τις πρώτες παραγράφους
να προσπαθήσετε να προσδιορίσετε τη στάση της εφημερίδας «Μακεδονία» απέναντι στα ακόλουθα πρόσωπα ή εθνικές ομάδες (ενδέχεται για κάποιες από τις παρακάτω κατηγορίες να μην υπάρχει σαφής θέση της εφημερίδας, οπότε περιορίζεστε στις υπόλοιπες)
α) στην ελληνική στρατιωτική ή πολιτική ηνεσία (Βενιζέλος / Κωνσταντίνος)
β) στους Ξένους (Άγγλοι, Γάλλοι, Ιταλοί, Ρώσοι)
γ) στον Κεμαλικό στρατό
δ) στους Έλληνες της Μικράς Ασίας (Ρωμιούς)
ε) σε άλλες εθνικότητες που ζούσαν στη Μ. Ασία (πχ Αρμένιοι)
3) Φανταστείτε ότι είστε Έλληνες ανταποκριτές και παρακολουθείτε τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Καταστροφής της Σμύρνης. Με ποιον τρόπο θα αναμεταδίδατε τα γεγονότα;
- Να βάλετε δικούς σας τίτλους και υπότιτλους
- Να χρησιμοποιήσετε εικόνες με λεζάντες δικές σας
- Να γράψετε ένα σύντομο δικό σας κείμενο
«Η μικρασιατική καταστροφή μέσα από διαφορετικές οπτικές»
4) Να δημιουργήσετε μια προβολή παρουσίασης (power point) ή ένα βιντεάκι όπου θα βάλετε εικόνες, λόγο (σύντομα κείμενα - λεζάντες) και δική σας μουσική για να το παρουσιάσετε στην τάξη.

Ομάδα 3-3° φύλλο εργασίας Εφημερίδα «Σκριπ» Έλληνες Ανταποκριτές της εποχής

Από την ιστοσελίδα Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Εφημερίδων και Περιοδικού Τύπου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος

http://www.nlg.gr/digitalnewspapers/ns/main.html
(χρονολογική αναζήτηση)

1) Να βρείτε τα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας «Σκριπ» μεταξύ 20 Αυγούστου 1922 και 5 Σεπτεμβρίου 1922 και να καταγράψετε σε ηλεκτρονικό αρχείο
την ημερομηνία - τον βασικό τίτλο - ενδεικτικούς δευτερεύοντες τίτλους
2) Να επιλέξετε 1 φύλλο (αυτό που αναφέρεται στα γεγονότα της Καταστροφής της Σμύρνης, για παράδειγμα 2 ή 3 Σεπτεμβρίου 1922) και αφού
α) εντοπίσετε το βασικό άρθρο και καταγράψετε τον τίτλο του ' β) διαβάσετε τις πρώτες παραγράφους
να προσπαθήσετε να προσδιορίσετε τη στάση της εφημερίδας «Μακεδονία» απέναντι στα ακόλουθα πρόσωπα ή εθνικές ομάδες (ενδέχεται για κάποιες από τις παρακάτω κατηγορίες να μην υπάρχει σαφής θέση της εφημερίδας, οπότε περιορίζεστε στις υπόλοιπες)
α) στην ελληνική στρατιωτική ή πολιτική ηνεσία (Βενιζέλος / Κωνσταντίνος)
β) στους Ξένους (Άγγλοι, Γάλλοι, Ιταλοί, Ρώσοι)
Υ) στον Κεμαλικό στρατό
δ) στους Έλληνες της Μικράς Ασίας (Ρωμιούς)
ε) σε άλλες εθνικότητες που ζούσαν στη Μ. Ασία (πχ Αρμένιοι)

3) Φανταστείτε ότι είστε Έλληνες ανταποκριτές και παρακολουθείτε τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Καταστροφής της Σμύρνης. Με ποιον τρόπο θα αναμεταδίδατε τα γεγονότα;
α. Να βάλετε δικούς σας τίτλους και υπότιτλους
β. Να χρησιμοποιήσετε εικόνες με λεζάντες δικές σας
γ Να γράψετε ένα σύντομο δικό σας κείμενο
«Η μικρασιατική καταστροφή μέσα από διαφορετικές οπτικές»
4) Να δημιουργήσετε μια προβολή παρουσίασης (power point) ή ένα βιντεάκι όπου θα βάλετε εικόνες, λόγο (σύντομα κείμενα - λεζάντες) και δική σας μουσική, για να το παρουσιάσετε στην τάξη.


Ομάδα 2-2° φύλλο εργασίας Εφημερίδα «Εμπρός» Έλληνες Ανταποκριτές της εποχής

Από την ιστοσελίδα Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Εφημερίδων και Περιοδικού Τύπου της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος


http://www.nlg.gr/digitalnewspapers/ns/main.html

(χρονολογική αναζήτηση)


1) Να βρείτε τα πρωτοσέλιδα της εφημερίδας «Εμπρός» μεταξύ 20 Αυγούστου 1922 και 5 Σεπτεμβρίου 1922 και να καταγράψετε σε ηλεκτρονικό αρχείο
την ημερομηνία - τον βασικό τίτλο - ενδεικτικούς δευτερεύοντες τίτλους
2) Να επιλέξετε 1 φύλλο (αυτό που αναφέρεται στα γεγονότα της Καταστροφής της Σμύρνης, για παράδειγμα 2 ή 3 Σεπτεμβρίου 1922) και αφού
α) εντοπίσετε το βασικό άρθρο και καταγράψετε τον τίτλο του β) διαβάσετε τις πρώτες παραγράφους
να προσπαθήσετε να προσδιορίσετε τη στάση της εφημερίδας «Μακεδονία» απέναντι στα ακόλουθα πρόσωπα ή εθνικές ομάδες (ενδέχεται για κάποιες από τις παρακάτω κατηγορίες να μην υπάρχει σαφής θέση της εφημερίδας, οπότε περιορίζεστε στις υπόλοιπες)
α) στην ελληνική στρατιωτική ή πολιτική ηνεσία (Βενιζέλος / Κωνσταντίνος)
β) στους Ξένους (Άγγλοι, Γάλλοι, Ιταλοί, Ρώσοι)
γ) στον Κεμαλικό στρατό
δ) στους Έλληνες της Μικρός Ασίας (Ρωμιούς)
ε) σε άλλες εθνικότητες που ζούσαν στη Μ. Ασία (πχ Αρμένιοι)
3) Φανταστείτε ότι είστε Έλληνες ανταποκριτές και παρακολουθείτε τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Καταστροφής της Σμύρνης. Με ποιον τρόπο θα αναμεταδίδατε τα γεγονότα;
α. Να βάλετε δικούς σας τίτλους και υπότιτλους
β. Να χρησιμοποιήσετε εικόνες με λεζάντες δικές σας
γ Να γράψετε ένα σύντομο δικό σας κείμενο
4) Να δημιουργήσετε μια προβολή παρουσίασης (power point) ή ένα βιντεάκι όπου θα βάλετε εικόνες, λόγο (σύντομα κείμενα - λεζάντες) και δική σας μουσική, για να το παρουσιάσετε στην τάξη.


«Η μικρασιατική καταστροφή μέσα από διαφορετικές οπτικές»


Ομάδα 4-4° φύλλο εργασίας Εφημερίδα «New York Times» Ξένοι Ανταποκριτές της εποχής


Στην ίστοσελίδα

http://fk-thess.blogspot.com/2011/11/new-york-times-asia-minor-disaster-new.html

http://fk-thess.blogspotxom/2011/ll/new-york-times-asia-minor-disaster-new.html
1) Να βρείτε τα δημοσιεύματα της εφημερίδας «New York Times» και να καταγράψετε σε ηλεκτρονικό αρχείο
την ημερομηνία - τον βασικό τίτλο - ενδεικτικούς δευτερεύοντες τίτλους
2) Να επιλέξετε 1 φύλλο (αυτό που αναφέρεται στα γεγονότα της Καταστροφής της Σμύρνης) και αφού
α) εντοπίσετε το βασικό άρθρο και καταγράψετε τον τίτλο του β) διαβάσετε τις πρώτες παρανράφους , να προσπαθήσετε να προσδιορίσετε τη στάση της εφημερίδας «Μακεδονία» απέναντι στα ακόλουθα πρόσωπα ή εθνικές ομάδες (ενδέχεται για κάποιες από τις παρακάτω κατηγορίες να μην υπάρχει σαφής θέση της εφημερίδας, οπότε περιορίζεστε στις υπόλοιπες)
α) στην ελληνική στρατιωτική ή πολιτική ηγεσία (Βενιζέλος / Κωνσταντίνος)
β) στους Ξένους (Άγγλοι, Γάλλοι, Ιταλοί, Ρώσοι)
γ) στον Κεμαλικό στρατό
δ) στους Έλληνες της Μικράς Ασίας (Ρωμιούς)
3) Φανταστείτε ότι είστε Ξένοι ανταποκριτές και παρακολουθείτε τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Καταστροφής της Σμύρνης. Με ποιον τρόπο θα αναμεταδίδατε τα γεγονότα;
α. Να βάλετε δικούς σας τίτλους και υπότιτλους
β. Να χρησιμοποιήσετε εικόνες με λεζάντες δικές σας
γ. Να γράψετε ένα σύντομο δικό σας κείμενο
4) Να δημιουργήσετε μια προβολή παρουσίασης (power point) ή ένα βιντεάκι όπου θα βάλετε εικόνες, λόγο (σύντομα κείμενα - λεζάντες) και δική σας μουσική, για να το παρουσιάσετε στην τάξη.